2012/07/04

MR URBAN a ajuns la mare - incep Aventurile pe plaja Tataia


VacanŢa lui MR Urban la Mare  - street art, dialog şi spaţiu public
Poti participa si tu – vino pe plaja Tataia (in spatele Universitatii Ovidius din Constanta) dupa ora 18

ilovebucharest.org
www.facebook.com/ilovebucharest.art
Constanţa – 2-21 iulie: O nouă serie de aventuri ale lui MR Urban (personaj-simbol al citadinului vremurilor noastre), de data aceasta ca turist la mare, sunt descrise vizual de către artiştii I love Bucharest în aceste săptămâni, prin proiectul „Aventurile lui MR Urban la Mare”. Ei lucreaza zilnic la realizarea unei intervenţii artistice în zona Plaja Tataia din Constanţa, o manifestare a artei contemporane în relaţie cu spaţiul public şi comunitatea urbană. 

Proiectul reprezintă pe de o parte o remodelare vizuală a unui spaţiu de la Marea Neagra, iar pe de altă parte se constituie într-un suport pentru un dialog necesar şi inedit între turişti şi locuitori, în care artiştii provoacă părţile şi pictează stări (de fapt, de drept), ilustrând situaţii şi elemente ale unei coabitări specifice.

Intervenţia artistică este realizată pe o suprafaţă de aproximativ 200 mp, în zona de coastă a Constanţei - oraşul vacanţelor la mare. Zidul din zona plajei Tataia devine astfel pânza urbană a unei serii de scene realist-comice, scene ale unei confruntări comportamentale anuale între turişti şi comunitatea locală, transpuse în ilustraţii de tip BD şi pictate în perioada 2-21 iulie de către artiştii echipei I Love Bucharest împreună cu voluntari (elevi, studenţi, artişti, locuitori şi turişti), zilnic intre orele 18-23. 

Lucrarea de intervenţie este realizată în tehnici mixte de street art şi pictură şi tratează probleme generale ale coabitării unui spaţiu public, în comunitatea urbană a Constantei şi recurente pe perioada verii, situaţii cu care se confruntă locuitorul constănţean, dar şi turistul aflat în vacanţă. Comportamente specifice în relaţie cu mediul, dar şi cu ceilalţi, lipsa de respect faţă de natură, carenţa manierelor (civice) ale „celuilalt”, pasivitatea în relaţie cu tot ceea ce depăşeşte sfera unui „eu“ asumat, acestea si altele se regăsesc în ilustraţiile artiştilor. Aspecte negative ale convieţuirii urbane sunt integrate vizual în contextul larg al realităţii din zonă, cu al său colorit specific şi cu aspectele sale pozitive, cu avantajele coabitării şi ofertele spaţiului său public.

Aventurile lui MR Urban la Mare completează anul acesta intervenţiile artistice realizate prin proiectele culturale Aventurile lui MR Urban şi Aventurile lui MR Urban în Cartier.
Proiectul este un apel la bună creştere, la schimbare, este o reflexie a realităţii citadine comune. MR Urban, erou contemporan de non-ficţiune, este un simbol al orăşeanului obişnuit. El reprezintă cetăţeanul din fiecare dintre noi, iar aventurile sale sunt mostre ale comportamentului nostru comun. MR Urban a apărut din dor de bun simţ şi de bucurie, din nevoie de culoare în jur, de zâmbete pe feţele oamenilor şi de respect între noi. 


Majoritatea artiştilor I love Bucharest sunt născuţi la Constanţa şi au petrecut o primă parte a vieţii lor în acest oraş. Ei au experienţa ambelor perspective: turişti şi localnici. Acest proiect este o cotributie a  artiştilor la dezvoltarea oraşului lor natal.

MR Urban este fiecare dintre noi şi noi toţi la un loc, este un personaj de pamflet cu o misiune importantă. Oamenii se identifică deja cu el, se recunosc în aventurile lui, în atitudinile sale (este un erou ambivalent, ca noi toţi, dealtfel, este şi bun şi rău). Consecintele sunt punerea în chestiune, îndoiala faţă de “infailibilitatea” propriului comportament şi reaşezarea în relaţiile cu ceilalţi, practicarea respectului, atenţia bunăvoitoare faţă de celălalt, redescoperirea bucuriei convieţuirii şi a fructificării unui spaţiu comun.

Aventurile lui MR Urban la Mare este un proiect participativ de artă publică organizat de Asociaţia din Pod în cadrul programului de artă publică şi comunitară I love Bucharest, cu sprijinul partenerilor: Primăria Municipiului Constanţa, Colegiul Naţional “Mircea cel Bătran”, ONG Mare Nostrum, Benjamin Moore Paints, Konica Minolta, Igloo Media, Observator Cultural, RFI Romania, Realitatea.net, Pandora’s, vox publica, Modernism, VeiozaArte, Decat o Revistă, e-reporter.ro, orasulm.eu.
Proiectul este finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.